Calendar
/ Calendario
Monday, October 1 – Friday, October 5
Book Fair / Feria del Libro
Tuesday, October 2, 2012
· School
Picture Day
· Escuela
Día de Fotos
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program
Wednesday, October 3, 2012
· Student
Count Day
· Día
del Estudiante Conde
Thursday, October 4, 2012
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program
Friday, October 5, 2012
6:00 PM – Family Movie Night @ Mitchell School - Parents attend with children / Familia
Noche de Cine en la Escuela Mitchell - Los padres asisten con los
niños
Tuesday, October 9, 2012
· MEAP
Reading Test Day 1 – Third, Fourth, Fifth Graders / Tercero, los alumnos de cuarto, quinto
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program
3:45 – 5:00 – Chess Club / club de Ajedrez
Wednesday, October 10, 2012
· MEAP
Reading Test Day 2 – Third, Fourth, Fifth Graders / Tercero, los alumnos de cuarto, quinto
Thursday, October 11, 2012
MEAP Writing Test Day 1 – Fourth Graders / estudiantes de cuarto
grado
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program
News
and Information / Información y Noticias
New School Rules / Nuevas
Reglas Escolares
This fall at
Mitchell each student has worked with their teacher and classmates to create
classroom rules. The purpose of this was to establish what is expected in
each classroom.
After those rules
were completed, each class picked two representatives to share their classroom
rules with other classes and grades so that we could begin thinking about what
rules made sense for the whole school.
We began with 54
classroom rules! Of course there were similarities in rules from one
class to the next. Even if the words a class chose were different from
another class, we often determined they meant the same thing. For
example, "walk in the hallways" was connected to "be
safe." Through our discussion we determined that "be safe"
was a good rule for Mitchell since it means "walk in the hallway" as
well as other important ideas that keep us safe like "always go down the
slide."
After looking at
the 54 rules and discussing them over the course of 2.5 hours, we narrowed the
rules for the school down to 8. At that point, the group met again to
consider a final recommendation for school rules. Mr. Karr said the goal
was to recommend 3-5 rules for the school. After looking at the 8 rules,
the group discussed, shared, listened, and came up with a final recommendation
of 4 rules for the school:
- Be Respectful
- Be Responsible
- Be Safe
- Have Fun!
The group also
believed it was important to begin sharing and talking about the rules.
At lunch recess today, they will begin making plans to do this.
Parents - please talk with your students about these rules. Ask them to give you examples of what they mean!
Parents - please talk with your students about these rules. Ask them to give you examples of what they mean!
Español
Esta caída en
Mitchell cada estudiante ha trabajado con sus profesores y compañeros de clase
para crear reglas de la clase. El propósito de esto era establecer lo que se
espera en cada aula.
Después de esas
normas fueron completadas, cada clase eligió a dos representantes para que compartan
sus reglas de la clase con otras clases y grados, así que pudimos empezar a
pensar qué reglas tenía sentido para toda la escuela.
Empezamos con 54
reglas de la clase! Por supuesto que hubo similitudes en las reglas de una
clase a otra. Incluso si las palabras de una clase diferente elegimos eran de
otra clase, a menudo determina que significaban lo mismo. Por ejemplo,
"caminar en los pasillos" estaba conectado a "estar
seguro". A través de nuestro análisis se determinó que "a salvo"
era una buena regla para Mitchell ya que significa "caminar en el
pasillo", así como otras ideas importantes que nos mantienen a salvo como
"siempre ir por el tobogán".
Después de ver las
54 reglas y discutirlas en el transcurso de 2,5 horas, se estrecharon las
reglas de la escuela a 8. En ese momento, el grupo se reunió de nuevo para
examinar una recomendación final para las reglas de la escuela. Sr. Karr dijo
que el objetivo era recomendar 3-5 reglas para la escuela. Después de ver las 8
reglas, el grupo discutió la residencia, escuchó, y se acercó con una
recomendación final de 4 reglas para la escuela:
- Sea respetuoso
- Ser Responsable
- Be Safe
- Have Fun!
El grupo también
considera que es importante para comenzar a compartir y hablar de las reglas.
En el recreo, el almuerzo de hoy, van a empezar a hacer planes para hacer esto.
Padres - por favor hable con sus estudiantes acerca de estas reglas. Pídales
que le den ejemplos de lo que significan!