Sunday, September 30, 2012

Mitchell School Notes - 10/1/2012



Calendar / Calendario

Monday, October 1 – Friday, October 5
Book Fair / Feria del Libro

Tuesday, October 2, 2012
·    School Picture Day
·    Escuela Día de Fotos
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program

Wednesday, October 3, 2012
·    Student Count Day
·    Día del Estudiante Conde

Thursday, October 4, 2012
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program

Friday, October 5, 2012
6:00 PM – Family Movie Night @ Mitchell School -  Parents attend with children / Familia Noche de Cine en la Escuela Mitchell - Los padres asisten con los niños

Tuesday, October 9, 2012
·    MEAP Reading Test Day 1 – Third, Fourth, Fifth Graders / Tercero, los alumnos de cuarto, quinto
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program
3:45 – 5:00 – Chess Club / club de Ajedrez

Wednesday, October 10, 2012
·    MEAP Reading Test Day 2 – Third, Fourth, Fifth Graders / Tercero, los alumnos de cuarto, quinto

Thursday, October 11, 2012
MEAP Writing Test Day 1 – Fourth Graders / estudiantes de cuarto grado
3:45 – 5:00 – Mighty Mustangs Math Program

News and Information / Información y Noticias

New School Rules / Nuevas Reglas Escolares
This fall at Mitchell each student has worked with their teacher and classmates to create classroom rules.  The purpose of this was to establish what is expected in each classroom. 

After those rules were completed, each class picked two representatives to share their classroom rules with other classes and grades so that we could begin thinking about what rules made sense for the whole school.

We began with 54 classroom rules!  Of course there were similarities in rules from one class to the next.  Even if the words a class chose were different from another class, we often determined they meant the same thing.  For example, "walk in the hallways" was connected to "be safe."  Through our discussion we determined that "be safe" was a good rule for Mitchell since it means "walk in the hallway" as well as other important ideas that keep us safe like "always go down the slide."

After looking at the 54 rules and discussing them over the course of 2.5 hours, we narrowed the rules for the school down to 8.  At that point, the group met again to consider a final recommendation for school rules.  Mr. Karr said the goal was to recommend 3-5 rules for the school.  After looking at the 8 rules, the group discussed, shared, listened, and came up with a final recommendation of 4 rules for the school:

  1. Be Respectful
  2. Be Responsible
  3. Be Safe
  4. Have Fun!
The group also believed it was important to begin sharing and talking about the rules.  At lunch recess today, they will begin making plans to do this.

Parents - please talk with your students about these rules.  Ask them to give you examples of what they mean!  

Español
Esta caída en Mitchell cada estudiante ha trabajado con sus profesores y compañeros de clase para crear reglas de la clase. El propósito de esto era establecer lo que se espera en cada aula. 

Después de esas normas fueron completadas, cada clase eligió a dos representantes para que compartan sus reglas de la clase con otras clases y grados, así que pudimos empezar a pensar qué reglas tenía sentido para toda la escuela.

Empezamos con 54 reglas de la clase! Por supuesto que hubo similitudes en las reglas de una clase a otra. Incluso si las palabras de una clase diferente elegimos eran de otra clase, a menudo determina que significaban lo mismo. Por ejemplo, "caminar en los pasillos" estaba conectado a "estar seguro". A través de nuestro análisis se determinó que "a salvo" era una buena regla para Mitchell ya que significa "caminar en el pasillo", así como otras ideas importantes que nos mantienen a salvo como "siempre ir por el tobogán".

Después de ver las 54 reglas y discutirlas en el transcurso de 2,5 horas, se estrecharon las reglas de la escuela a 8. En ese momento, el grupo se reunió de nuevo para examinar una recomendación final para las reglas de la escuela. Sr. Karr dijo que el objetivo era recomendar 3-5 reglas para la escuela. Después de ver las 8 reglas, el grupo discutió la residencia, escuchó, y se acercó con una recomendación final de 4 reglas para la escuela:

  1. Sea respetuoso
  2. Ser Responsable
  3. Be Safe
  4. Have Fun!
El grupo también considera que es importante para comenzar a compartir y hablar de las reglas. En el recreo, el almuerzo de hoy, van a empezar a hacer planes para hacer esto. Padres - por favor hable con sus estudiantes acerca de estas reglas. Pídales que le den ejemplos de lo que significan!